2007年1月26日 星期五

Jesus to A Child - George Michael

聽起來很舒服的一首歌曲
George Michael的歌聲真的很特別
適合在半夜聽的好歌


##CONTINUE##

Kindness in your eyes
妳眼中充滿善意
I guess you heard me cry
我猜你是聽到了我在哭泣
You smiled at me like Jesus to a child
妳對我就像是耶穌對孩童般的微笑
I'm blessed I know
我知道我是被祝福的
Heaven sent and heaven stole
天堂會派予也會拿回
You smiled at me like Jesus to a child
妳對我就像是耶穌對孩童般的微笑
And what have I learned from all this pain
而我又從這些痛苦中學到了什麼
I thought I never feel the same about anyone or anything again
我以為我再也不會這樣的未任何人或事有如此般的感覺
But now I know
但是現在我知道了

When you find a love
當你找到真愛
When you know that it exists
當你知道它存在
Then the lover that you miss
那時與你擦肩而過的戀人
Will come to you on these cold、cold nights
會在寒冷的深夜裡來到妳的身旁
When you've been loved
當你被深愛著
When you know it holds such bliss
當你知道它傭有如此多的祝福
Then the lover that you kissed
那時與你街頭親吻的戀人
Will comfort you when there's no hope in sight
會在所有希望都離開妳的視線時給予你安慰


Sadness in my eyes
我眼中充滿著悲哀
No one guessed and no one tried
沒有人猜測為什麼也沒有人嘗試
You smiled at me like Jesus to a child
妳對我就像是耶穌對孩童般的微笑
Loveless and cold
沒有愛情與溫度
With your last breath you saved my soul
妳用了妳最後一口氣拯救了我的靈
You smiled at me like Jesus to a child
妳對我就像是耶穌對孩童般的微笑
And what have I learned from all these tears
而我又從這些淚水中學到了什麼
I've waited for you all those years
我已經在此等待你如此多年
Then just when it began he took your love away
而當愛情要開始的時候 祂卻將妳的愛就這樣拿走

But I still say
但我還是會說
So the words you couldn't say
所以妳那些來不及不出口的話
I'll sind them for you
我會用歌聲為你輕唱
And the love we would have made
還有我們原本可以製造的愛
I'll make it for two
我會一個人來為我們做
For every single memory
因為每個記憶
Has become a part of me
已經成為我的一部份
You will always be my love
妳永遠會是我的摯愛
Well I've been loved so I know just what love is
因為... 我被深愛過所以我知道什麼是愛

沒有留言: